.


Khamis, 28 Oktober 2010

~Sumbangan Aidilfitri 2010~

Pada 2 September 2010...pihak sekolah telah mengadakan satu majlis sumbangan Aidilfitri kepada semua murid Sk Dewan Besar, khasnya untuk Anak2 Yatim....Pihak Prasekolah juga, seperti tahun2 sebelumnya...turut serta memberikan sumbangan Hari Raya kepada anak2 tersayang...


~Sumbangan tuk murid2 Pra An-Najm~


~Yang Dinanti..hehehe~



Sumbangan disampaikan oleh PK Pentadbiran, Pn Zalina Binti Husain



~Yea! Yea! Dapat Kuih Dan Biskut Raya~


~Terima Kasih Cikgu~

Sabtu, 14 Ogos 2010

~Mesyuarat Guru dan PPM ~

Pada 2 ogos 2010 ~ jam 2pm...bertempat di dewan sri permata, Sk Tok Bok...satu mesyuarat untuk semua guru prasekolah dan PPM dalam Pejabat Pelajaran Daerah Machang telah diadakan...Ia bertujuan membincangkan pelbagai isu pengurusan prasekolah, khasnya mengenai PRASEKOLAH BERBINTANG, GURU PRASEKOLAH CEMERLANG, PPM CEMERLANG DAN TUNAS PRASEKOLAH.

~Boss Pra...En Emran Salleh~


~mcm2 amanat...pot pet pot pet~


~Big Boss JPN En Wan Zakaria turut meluangkan masa...~


~2 org guru baru di PPD Machang~


~khusyuk....~


~semestinya di akhir majlis...jamuan ringan~

















Selasa, 10 Ogos 2010

~Salam Ramadhan~



Salam Ramadhan Al-Mubarak

& Selamat Berpuasa

~Kursus Peningkatan Profesionalisme~




~sekalung penghargaan~terima kasih


~Big Boss aka MC on that day~

Pada 1 Ogos 2010, saya dan beberapa orang rakan seperjuangan telah menghadiri Kursus Peningkatan Profesionalisme Guru-guru Prasekolah JPN Kelantan yang bertempat di Dewan Sri Permata SK Tok Bok Machang. Kursus ini dihadiri oleh guru2 baru di sekitar negeri Kelantan.
~masa tuk menjamu selera~

Sabtu, 24 Julai 2010

~Tema Bunga~

BUNGA

S
etiap kali ada aktiviti yang melibatkan penggunaan bahan ICT, saya sentiasa membawa murid-murid prasekolah ke bilik makmal komputer ataupun bilik kelas pemulihan...


paparan yang jelas



teruja...


(BM 4.2.6) Menyalin perkataan dengan cara yang betul .



~Lawatan Klinik Gigi~


Pada 24 Jun yg lalu, Prasekolah An-Nur dan Prasekolah An-Najm telah dihadiri oleh pihak Klinik Pergigian Labok, Machang tuk kali keduanya....tuk kasi taklimat ringkas dan demonstrasi cara menggosok gigi dengan cara yang betul...biasanya lawatan oleh mereka ni sekali je sebelum pemeriksaan....takpelah kan...lagi kerap..lagi bagusss...terima kasih ya



~akak misi yang setia dr dulu...semenjak 2007 lagi...~



~taklimat dilakukan di kelas Prasekolah An-Nur~

i

~Praktikal.....



~Tengok sini, abang misi nak ajar...hehehehe~



~waITing....masa tuk di periksa....



~haaaaa..tengok ni, berus gigi elisa tak dicuci dengan betul...basuh semula ya...



~haaaa...bagussss....

Terima Kasih Kpd Pihak Klinik Pergigian Labok...Datang Lagi Yer....

Sabtu, 17 Julai 2010

~Aktiviti Mengambil Wuduk (bahagian kaki)~

STANDARD KANDUNGAN

( PI 2.2 ) Melakukan wuduk.

STANDARD
PEMBELAJARAN

(PI 2.2.3 ) Melakukan wuduk dengan betul dengan bimbingan

Pada hari tersebut, aktiviti pengukuhan telah dilaksanakan, iaitu penekanan kepada melakukan wuduk di bahagian kaki.




Ayuni....well done!!


Syaza Liyana aka Dada....tekun memerhati rakannya Eliana aka Along mengambil wuduk...siap leh ajar rakan tu....(gelak2 tu)...ketinggian Dada? bandingkan sendiri ..hehehhe



sempat lg pandang kamera...Dada..concentrate please....




hurmm..itulah Dada...kan bila dah sampai giliran sendiri...tersenyum2...tergelak2...memang menambat hati...

kan dah kena ngan ustazah tu...hehehe

Ahad, 6 Jun 2010

~Anugerah Prasekolah Berbintang 2009~


Pada 04 April yang lalu....(pergh...lama dah tu..huhuh) PPD Machang telah dipertanggungjawabkan untuk menjadi tuan rumah aka menjadi tempat berlangsungnya
Majlis Anugerah Prasekolah Berbintang Peringkat Negeri Kelantan ~2009




Dalam PPD Machang, syukur Alhamdulillah...dua buah kelas prasekolah yang berjaya dinobatkan iaitu Sk Tok Bok dan Sk Kg Pek~ TAHNIAH!!

~mesti seronotttkan rakan2 yang menerima anugerah ni~



~PPD Machang gak turut dilantik sebagai AJK persegaran....tgk pic je la ekk~


~wahhh...merasmikan majlis ni~


~dewan makan VIP~

~alamakk!!! bos datang pantau daaa~


~sambutan dan protokol~

Jumaat, 16 April 2010

~sukan tahunan 2010~


sukan tahunan skdb telah diadakan pada 10 mac 2010....sukan tersebut tidak melibatkan murid prasekolah ....kerana walaupun persediaan telah dibuat....latihan telah dijalankan...namun..... beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan...walaubagaimanapun....pihak sekolah akan mengadakan sukan sekolah utk kali kedua , insyaAllah pada bulan Mei nanti....yang pasti akan melibatkan murid prasekolah....tunggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

utk sukan tahunan yang lalu, rumah kuning telah dinobatkan sebagai juara.....siapa guru rumah kuning??? "sudah gaharu....cendana pula.....hehehhe "





Jumaat, 9 April 2010

~sambutan maulidur rasul 1431H~

pada 02 Mac 2010 yang lalu, program sambutan maulidur rasul peringkat sekolah telah diadakan...persiapan untuk menjayakannya telah dilakukan sehari sebelum majlis ...
pada hari majlis sambutan maulidur rasul tersebut, ianya diisi dengan pelbagai aktiviti iaitu ceramah, pertandingan azan, pentomin dan kuiz....



pada 01 mac..05.00 pm.....ramai guru turung padang untuk aktiviti mencari kayu api...mengupas bawang...menyiapkan tempat untuk memasak dll




~persiapan....




~bunga rampai pada hari tersebut....design by eishass tau...heheheh~ siapa eishass?? ...cuba teka....



alhamdulillah...majlis tersebut berjalan dengan jayanya....pada tengaharinya...majlis kami dimeriahkan lagi dengan kehadiran pegawai2 PPD dan tetamu kehormat...