.


Ahad, 27 September 2009

~kembali ke sekolah~

Selamat kembali bertugas utk semua....
mcm2 lam kepala ni....tp yang utama skrg ni...Pra Berbintang la...
Selamat berjuang....Good Luck!

Isnin, 21 September 2009

~salam aidilfitri~

assalamualaikum utk semua...

kami warga PRA AN~NAJM ...sk dewan besar machang mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....MAAF ZAHIR BATIN...semoga anda semua menyambut lebaran kali ini dengan keriangan dan kegembiraan...hati2 di jalan raya....selamat kembali ke sekolah pd minggu hadapan...kepada rakan2 yg belum dipantau utk pra berbintang...tunggguuuuuuu...ahakss

Khamis, 17 September 2009

~prasekolah berbintang~

tanya je pd semua guru prasekolah...pasti sudah mengerti dan memahami apa itu "prasekolah berbintang"....jd utk prasekolah di PPD machang ni...pemantauan dilaksanakan secara berperingkat...iaitu secara zon... SK Dewan Besar termasuk dlm kelompok ZON 5...antara lain ialah SK LABOK, SK TOK BOK, SK SUNGAI BAGAN, SK PANGKAL MAKWAN dan SK PANGKAL GONG...dalam zon 5 ni ada 8 buah kelas pra yang perlu dipantau....pemantu2 nyer semestinya guru2 pra dlm zon 5..

pemantauan bermula pd 13 September hingga 8 Oktober....sekolah yg pertama kena pantau..semestinya SK Dewan Besar ( ni saje je nak kenakan ni....hehehehhe)

sudah 6 buah kelas sudah kami pantau....tinggal 2 sahaja lagi...tp akan dipantau selepas raya...sape pemenang?? tungguuuuuuuuu...hehehehe

sebelum tu..kita cuci mata dulu ngan gambar yg sempat diambil...huhhu..tp gambar kat kelas pra sendiri saya tak sempat nak rakam semasa org dtg memantau...almaklumlah..bz...sambil tu..dup dap dup dap lam hati...hehehehe...

kat Pra An-nur SK Labok ( sesi taklimat ringkas...yeke?)

wahhhhhhhhh....ni kelas ke rumah ni??

(PRASEKOLAH GEMILANG.....SK PANGKAL MAK WAN)


Sabtu, 5 September 2009

~Jiwa Merdeka~

sempena bulan kemerdekaan yg lalu..blh dikatakan tiap2 hari saya memainkan lagu hari merdeka di kelas...murid2 bukan main suka...dengar je lagu tu...terus laungkan MERDEKA! MERDEKA!...semuanya bersemangat...PPM saya pun sama...sambil2 masak tu blh lagi laungkan MERDEKA!!.... kdg2....walaupun tgh rancak menggoreng..sanggup stop jap...

seronok dibuatnya...semoga anak didik ku dapat memahami 'erti' kemerdekaan dlm erti kata kemerdekaan yg sebenar...bukan hanya laungan dan nyanyian semata2...insyaAllah

jommm tgk gelagat mereka .....

video

~Warga Pra AN-Najm 2009~

walaupun blog ni berjaya dihasilkan pada penghujung persekolahan bg tahun 2009....tapi..izinkan saya mencoret aktiviti secara kebelakang...heheheheh

Syukur Alhamdulillah... hasil dr gerak gempur dan kerjasama yg dilakukan bersama pihak sekolah..... jumlah murid pd thn 2009 telah mencapai bilangan yg dikehendaki...iaitu seramai 50 org ( untuk dua buah kelas pra) ....sdg kan pd thn 2008...murid pra hanya 43 org shj...untuk warga Pra An-Najm..terdiri drpd 12 org murid lelaki & 13 org murid perempuan.....yang mana diantaranya terdapat
8 org murid yg berumur 5 tahun....

~yg menceriakan~


~yang mencuit hati~

Jumaat, 4 September 2009

~Lembaran Baru~

Salam Semua...
Syukur Alhamdulillah... laman blog utk Prasekolah An-Najm Sk Dewan Besar telah berjaya dihasilkan walaupun ianya masih didalam peringkat awal..dan masih banyak perubahan dan peningkatan sistem yg perlu dilaksanakan..almaklumlah...saya budak baru belajar...ahaksss

rasa mcm tak percaya...saya telah bergelar guru secara tidak langsung selama 30 bulan ( termasuk KDC) dan secara rasminya hampir ke 12 bulan ( slps penempatan) ...walaupun pd peringkat awal menjadi 'seorang guru pra'...saya merasakan satu 'bebanan' yg teramat berat terpikul....syukur Alhamdulillah...dgn berkat bimbingan pensyarah, rakan seperjuangan dan guru2...saya dpt menerimanya secara positif dan seronok serta bangga dengan apa yg saya lakukan....walaupun demikian....masih banyak pengalaman yg perlu saya cari dan terokai.....

Saya harap dgn wujudnyer blog yg tak seberapa ini, dpt lah kita sama2 berkongsi idea dan pengalaman...

~wassalam~